Zo leer je jezelf nieuwe eetgewoontes aan: 3 simpele tips

on

KVV Magazine

- Sneakpreview -

 

Misschien worstel je al jaren met voeding en vind je het ontzettend lastig om gezond te eten. Je bent zeker niet de enige! Het is ook lastig om jezelf nieuwe eetgewoontes aan te leren. Maar als je weet hoe je dit makkelijker maakt voor jezelf, gaat het je echt wel lukken. In dit artikel vind je vijf simpele tips die je kunnen helpen bij het aanpassen van je eetgewoontes.

1. Doe het stapje voor stapje

Vaak willen we direct ons hele eetpatroon omgooien en dus al onze eetgewoontes veranderen. Het liefst volgen we een streng dieet, zodat we binnen enkele maanden onze goals hebben behaald. Sommige vrouwen kunnen dit ook, maar voor de meeste vrouwen is dit heel lastig. Binnen één tot drie weken stoppen we er alweer mee en vallen we terug in ons oude eetpatroon.

Je kunt er beter voor kiezen om het stapje voor stapje te doen. Leer eerst één nieuwe eetgewoonte aan, bijvoorbeeld gezond ontbijten of tussendoor wat fruit eten. Ga pas na een aantal weken aan de slag met een volgende eetgewoonte. Ja, dit duurt langer. Maar het maakt het wel een stuk makkelijker en beter vol te houden. Uiteindelijk zal je zo waarschijnlijk veel sneller je bodygoals behalen!

2. Koppel je eetgewoontes aan bepaalde momenten of gewoontes

- Advertentie -

Als je tegen jezelf zegt om ergens gedurende de dag een stuk fruit te eten, is de kans groot dat je dit blijft uitstellen en/of vergeet. Je kunt er beter voor kiezen om de eetgewoonte te koppelen aan een bepaald moment of een andere gewoonte. Zo kun je bijvoorbeeld elke eerste pauze op je werk een stuk komkommer of een wortel eten of ’s ochtends direct na het douchen.

3. Stel je lekkere trek uit

Het is misschien niet eens zo heel moeilijk om voldoende gezonde voeding te eten op een dag, maar we vinden het vaak wel heel lastig om ongezonde voeding te laten staan. Probeer jezelf die voedingsmiddelen en snacks niet meteen te ontzeggen, maar probeer je lekkere trek uit te stellen.

Zeg bijvoorbeeld tegen jezelf dat je die lekkere snack mag als je eerst een gezonde snack hebt gegeten, zoals een handje nootjes of een banaan. Daarna heb je misschien ook helemaal geen trek meer in de minder gezonde snack! En als je dit dan toch wel gaat eten, eet je hier waarschijnlijk minder van.

LEES DE #1 BUNDEL VOOR VROUWELIJKE KRACHTSPORTERS

4 e-books met alle info die je nodig hebt

Powervrouw Bundel

In deze bundel vind je alle info over krachttraining, voeding, herstel & mindset die je nodig hebt. Ook leer je hoe je stap voor stap je eigen trainings- en voedingsschema maakt. Met de handige tips en simpele oefeningen kun je direct aan de slag!

Rowan Blom

Oprichtster KVV

Must Read

close-link