Zo haal jij meer uit je training!

on

KVV Magazine

- Sneakpreview -

 

Veel vrouwen houden hun focus niet bij hun training en willen te snel, waardoor ze niet alles uit hun training halen. Suus vertelt je hier over haar ervaringen en legt uit hoe zij beter presteerde en herstelde door meer te focussen!

Sociale contacten, maar weinig spiergroei

Eerlijk is eerlijk, ik kan er zelf over meepraten. De eerste jaren dat ik trainde vond ik het vooral heel gezellig in de sportschool. Als je vaak traint, zie je natuurlijk vaak dezelfde gezichten. Uiteindelijk sta je een half uur te kletsen. Dit resulteerde in aardig wat sociale contacten, maar weinig spiergroei. Ook waren mijn telefoon en mijn onzekerheid afleidende factoren. Omdat ik mijn aandacht er vaak niet bij had, de oefeningen te snel deed en te weinig focuste, kreeg ik last van mijn lijf. Door de ziekte van Crohn heb ik soms aardig last van ‘beperkingen’, maar dat negeerde ik! De gedachte ‘als ik even snel train heeft mijn lichaam daarna weer rust’, heeft mij behoorlijk in de weg gestaan.

Minder trainen, meer vooruitgang

Totdat ik met een andere trainer in gesprek ging. Van hem leerde ik dat mijn lichaam mogelijk zelfs slechter herstelde door de vele sets, het (te) snelle tempo en mijn gebrek aan focus. Vervolgens ben ik een dag minder gaan trainen, het aantal sets is verminderd en het tempo is slopend soms. Maar raad eens… Mijn lichaam reageert veel beter, herstelt sneller, ik merk meer vooruitgang en heb veel meer focus tijdens mijn work-out. Mijn sociale contacten liet ik achter bij de oude sportschool en ik merk dat zelfs mijn motivatie weer terugkomt. Dit was een tijd minder door vooral lichamelijke klachten en vermoeidheid.

- Advertentie -

Ook gebruik ik nu vaak powerstraps of wrist wraps. Deze helpen mij een oefening nog beter en rustiger uit te voeren zonder last te krijgen van pijn, lichamelijke klachten en blessures. Zo behoud ik nog meer focus omdat mijn aandacht niet afgeleid wordt door ongemak.

Wil jij ontdekken hoe je het meeste uit je training haalt met de beste oefeningen, structuur en tools? In het e-book #TRAIN hard van onze Powervrouw Bundel leggen wij dit stap voor stap uit en leer je hoe je je eigen trainingsschema maakt!

Wij vinden dat elke vrouw de juiste info verdient waarmee ze echt resultaat gaat behalen. Met onze magazines en e-books krijg jij alle info & motivatie die je nodig hebt!

   

Wat houdt het KVV lidmaatschap in?

KVV Magazine

KVV is hét digitale magazine voor de vrouwelijke krachtsporter. Het magazine staat boordevol informatie over krachttraining, voeding en herstel, inspirerende verhalen van andere krachtsporters, lekkere recepten voor meer kracht en motivatie tips. In elke editie vind je ook een trainingsschema en een weekmenu. Met dit tijdschrift willen we zowel de startende als de gevorderde krachtsporter informeren, inspireren en motiveren. Ons digitale magazine kun je met je telefoon overal mee naar toe nemen. Ontdek alles op het gebied van krachttraining en geef je motivatie een boost!

 

- Sneakpreview -

     

E-books

Met het KVV lidmaatschap ontvang je naast het KVV Magazine ook elk kwartaal een nieuw e-book van minimaal 80 pagina’s t.w.v. € 19. Onze Powervrouw Bundel is met veel enthousiasme gelezen en we blijven graag nieuwe, kwalitatieve content creëren die relevant is voor jou als krachtsporter. Je kunt hierbij denken aan e-books als:

✓ Bulken en cutten: de ultieme guide
✓ Je slaap verbeteren
✓ 50 eiwitrijke recepten
✓ Verminder stress en haal meer uit je training
✓ Hoe zorg je voor blijvende gedragsverandering?

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul je commentaar in!
Vul hier je naam in

Must Read

close-link