Als fervent krachttrainer en fitness-addict, sta je vaker voor de uitdaging om je voeding op je doelen af te stemmen. Ja je hebt wel eens een cheat-day waarin alle remmen los gaan en je toegeeft aan jouw guilty-pleasures. Om daar vervolgens weer spijt van te hebben. Herkenbaar? Maar het kan ook anders.

3 key ingrediënten

Voor het maken van gezonde snacks heb je vaak slechts een paar key ingrediënten nodig. Drie ingrediënten die enorm goed voor je zijn en waarmee je eindeloos kunt variëren zijn walnoten, dadels en rauwe cacao. Je kunt deze voedingsmiddelen gebruiken als basis voor eiwitrepen, energieballetjes, fudge, desserts en cakes en zo een gezonde power- of postworkoutsnack maken. En je vindt ze ook terug in deze heerlijke choco brownies.

Goed voor je rust

Walnoten bevatten eiwitten en gezonde vetten zoals omega-3-vetzuren wat weer helpt om vet te verbranden. Magnesium is goed voor je stofwisseling en de melatonine zorgt ervoor dat je slaperig wordt. Door ’s avonds walnoten te eten val je sneller in slaap. En spieren groeien juist tijdens de rustfase.

Je weerstand en spijsvertering in optimale conditie

De sukkary dadels zijn niet alleen enorm lekker, ze zijn ook rijk aan vezels. Vezels helpen je spijsvertering in optimale conditie houden. Bovendien komt een goede weerstand vanuit je spijsvertering. Net als walnoten bevatten dadels magnesium, magnesium is tevens belangrijk voor een optimale stofwisseling en helpt je om te ontspannen. Heel fijn na een inspannende work-out.

Sterke spieren

Rauwe cacao is ook weer een belangrijke bron van magnesium, essentieel voor je energieproductie, een gezond stel hersenen en goed werkend zenuwsysteem. Daarnaast zorgt het voor sterke spieren, botten en tanden en houdt het je bloeddruk ook op een gezond level.  Zelfs al in een kleine hoeveelheid kan rauwe cacao je bloeddruk, lichaamsvetpercentage en cholesterol verlagen.

Powerfoods voor power-ladies

Zoals je ziet zijn de genoemde drie ingrediënten packed with goodies en echte powerfoods. Wil je weten welke powerfoods er nog meer zijn en waarom ze zo goed voor je zijn? Download dan gratis dit e-book  “5-powerfoods en 7 redenen waarom ze zo goed voor je zijn”.