fbpx

Je hebt het hele jaar gesport en gezond gegeten en je hebt goed resultaten behaald waar je heel blij en gelukkig mee bent. Deze resultaten wil je natuurlijk niet teniet doen door aan het einde van het jaar helemaal los te gaan. Daarom deel ik hier een aantal gezonde tips met jullie om de feestdagen gezond door te komen.

Tips voor de kerstmaaltijden

Probeer zoveel mogelijk te kiezen voor magere vleesproducten, zoals kip, witvis en zalm. De eiwitten die hierin zitten vullen ook je maag. Eet naast ongezonde dingen ook gezonde dingen. Zo kun je bijvoorbeeld een salade eten bij een kerstmaaltijd, zodat je goede voedingsstoffen binnenkrijgt en je minder ongezonde dingen zult eten. Let op met kerststol, kerstkransen en toetjes, aangezien deze producten al gauw aantikken.

Geniet van je eten. Eet de dingen die je lekker vindt, maar eet rustig en zorg dat je echt proeft wat je eet. Luister naar je verzadigingsgevoel: vol is vol, eet dus niet tot buikpijn. Bedenk van tevoren welke dingen je wel wilt eten en welke dingen niet. Eet bijvoorbeeld wel een plakje kerststol, maar neem vervolgens geen tulband. Zorg ervoor dat je voldoende water drinkt, aangezien dit voor een vol gevoel zorgt. Drink bij elk glas alcohol een glas water, zodat je lichaam niet uitdroogt. Let ook op de hoeveelheid alcohol die je consumeert.

Ga je naar een wok of all you can eat restaurant? Eet dan eerst een bord groenten. Dit vult je maag al iets en het bevat weinig calorieën en veel vezels. Ga je gourmetten? Bak dan één stukje vlees of vis en eet het op. Bak daarna pas het volgende stukje.

Heb je na de kerstdagen restjes voedsel over? Geef dit dan aan buren, familie of vrienden, zodat je zelf weer kunt eten volgens je normale voedingspatroon.

Ga bewegen zodra het even kan; loop of fiets bijvoorbeeld naar de winkel of naar je familie. Dan verbrand je de calorieën van de kerstmaaltijden.

Intermittent fasting en kcal cyclen

Wil je wel alles eten wat je wilt tijdens de kerstmaaltijd? Dan kun je ook kiezen voor intermittent fasting. Je eet dan niks tot de middag of de avond en bij de lunch of het diner kun je vervolgens eten wat je wilt. Op die manier eet je gedurende de dag in totaal niet veel meer calorieën dan normaal. Dit kun je eventueel meerdere dagen achter elkaar herhalen.

Je kunt ook kiezen voor kcal cyclen. De dag voor en de dag na kerst eet je dan weinig calorieën, waardoor je met kerst meer calorieën kunt eten en volop kunt genieten van de kerstmaaltijden. Eventueel kun je kcal cyclen ook combineren met intermittent fasting.

Wij wensen jullie fijne kerstdagen en een gelukkig, gezond en sportief 2020!

Wij vinden dat elke vrouw de juiste info verdient waarmee ze echt resultaat gaat behalen in 2020. Met onze Powervrouw Bundel krijg jij alle info & motivatie die je nodig hebt!

 

Dit is de leukste en meest complete bundel voor vrouwelijke krachtsporters!

Alles over krachttraining, voeding, herstel en mindset, zodat jij je krachten nog meer kunt versterken. Leer stap voor stap hoe je je eigen trainings- en voedingsschema maakt en start 2020 goed!

 

Powervrouw Bundel

 

De e-book bundel bestaat uit vier e-books van elk 100 pagina’s:

TRAIN hard: Alles over krachttraining, zowel voor starters als gevorderde krachtsporters. + Leer stap voor stap hoe je een trainingsschema maakt.

EAT well: Voeding voor de powervrouw. Welke voeding heb je nodig als vrouwelijke krachtsporter? + Leer stap voor stap hoe je een voedingsschema maakt.

RELAX enough: Hoe laat je je spieren optimaal herstellen en hoe plan je tijd in om echt even te ontspannen?

DREAM big: Hoe zorg je ervoor dat je gemotiveerd blijft en hoe ga je om met emoties?