Warning: http_build_query(): Parameter 1 expected to be Array or Object. Incorrect value given in /home/krachttr/public_html/wp-includes/Requests/Transport/cURL.php on line 508
Review FitChef: is dit boek het geld waard? - Krachttraining Voor Vrouwen

Een mooi, slank en strak lichaam krijgen zonder uren in de keuken te staan en toch lekker en gevarieerd te eten? Volgens Mark van Oosterwijck is dit zeker mogelijk. In zijn hardcover boek FitChef vind je 105 eiwitrijke, gemakkelijk te bereiden recepten om fit te worden én te blijven. Het boek is in korte tijd enorm populair geworden, met name onder sporters. Maar is dit boek echt het geld waard? Ik heb een exemplaar besteld en in dit artikel vertel ik je over mijn ervaring.

Inhoud van het boek

Het boek FitChef bevat meer dan 200 pagina’s met eiwitrijke recepten (ontbijt, lunch, tussendoortjes, voorgerechten, hoofdgerechten, nagerechten), achtergrondinformatie en handige voedingstips. Je leert hoe je je dagelijkse caloriebehoefte en macronutriënten kunt berekenen en welke voedingsmiddelen veel eiwitten, koolhydraten of vetten bevatten. Ik vind dat deze informatie op een duidelijk manier wordt uitgelegd en het is info waar je zeker iets aan hebt als krachtsporter.

De recepten zien er heel lekker uit en zijn vrijwel allemaal te bereiden in 10 tot 30 minuten. Uiteraard worden de voedingswaarden bij elk gerecht vermeldt, zodat je precies weet wat je binnenkrijgt. Er zit ook veel variatie in de recepten en je hebt vaak niet zoveel voedingsmiddelen nodig (waardoor je goedkoper uit bent). Zelf heb ik natuurlijk al een aantal van de recepten geprobeerd, zoals de ‘amandel & mango-shake met blauwe bessen’ en de ‘geroosterde bataat met hüttenkäse en kipfilet’. De gerechten waren snel klaar en smaakten erg lekker (ook al ben ik zeker geen keukenprinses).

Vijf pijlers

Het boek FitChef is gebaseerd op vijf pijlers: balans, eenvoud, smakelijk, verzadigd gevoel en betaalbaarheid.

Balans

De recepten en de voedingstips in het boek zorgen ervoor dat je dagelijks voldoende macronutriënten binnenkrijgt (eiwitten, koolhydraten en vetten). Als krachtsporter heb je deze voedingsstoffen hard nodig om goed te presteren en spiermassa op te bouwen. Op rustdagen heb je minder koolhydraten nodig en kun je kiezen voor een aantal van de koolhydraatarme recepten.

Eenvoud

We zeggen vaak dat we tijd tekort komen om gezond te eten, aangezien we denken dat het bereiden van gezonde gerechten veel meer tijd kost. Maar kost het eigenlijk echt zoveel tijd om gezonde gerechten te bereiden? Het boek FitChef laat zien dat er veel gezonde gerechten zijn die helemaal niet zoveel tijd kosten om te bereiden. De gerechten in dit boek zijn daarnaast ook helemaal niet moeilijk te bereiden, waardoor dit zelfs voor personen die nooit in de keuken staan goed te doen is.

Smakelijk

Een gezond voedingspatroon houden we vaak niet vol, omdat we de gezonde voeding niet lekker vinden. Gezonde voeding kan echter wel heel lekker zijn, als je er iets meer moeite in stopt en genoeg varieert. Mark van Oosterwijck laat met zijn boek FitChef zien dat je zeker gezond én smakelijk kunt eten. En je kunt jezelf af en toe verwennen met de lekkere, gezonde snacks of de heerlijke, eiwitrijke toetjes. Zo blijf je gemotiveerd om een gezonde levensstijl vol te houden!

Verzadigd gevoel

Als je wilt afvallen en je voedingspatroon hierop aanpast, krijg je vaak last van een hongergevoel. Dit wil je natuurlijk het liefst voorkomen, maar je wilt tegelijkertijd niet teveel calorieën eten. In het boek FitChef is hier rekening mee gehouden. De gerechten in het boek zijn zo samengesteld dat ze niet teveel calorieën bevatten en toch een verzadigd gevoel geven.

Betaalbaarheid

Vaak worden superfoods en andere dure voedingsmiddelen aangeraden als je wilt afvallen. Echter vrijwel niemand zit te wachten op deze hoge prijzen. In het boek FitChef vind je daarom enkel recepten die worden bereid met normale voedingsmiddelen die niet hooggeprijsd zijn. Zo ben je niet veel geld kwijt aan een gezond voedingspatroon!

Wie is Mark van Oosterwijck?

Mark van Oosterwijck had in zijn kinderjaren zelf last van overgewicht en is hiermee het gevecht aangegaan. Van kinds af aan is hij al bezig met gezonde voeding en fitness en hij heeft zich hier steeds verder in verdiept. Zijn kennis en ervaring deelt hij nu ook met anderen via zijn boek FitChef en het afslankprogramma Vet Verliezen, zodat hij anderen kan helpen om op de juiste manier af te vallen en fit te blijven.

Volgens Van Oosterwijck hoeft gezond eten niet ingewikkeld te zijn en dat laat hij zeker zien in zijn boeken. Het gaat volgens hem om kleine aanpassingen en consistentie. Je hoeft niet in een keer je gehele voedingspatroon omgooien, maar je kunt beter stapje voor stapje gezonder gaan leven. Als je kiest voor lekkere gezonde voeding en voldoende varieert, zul je uiteindelijk niet meer terug willen naar je oude, ongezonde voedingspatroon.

Is FitChef geschikt voor jou?

Het boek FitChef is voornamelijk gericht op sporters. Indien je niet sport, kan dit boek je echter nog steeds helpen om in vorm te komen en te blijven. Een verandering van je voedingspatroon heeft echter altijd meer effect indien je hiernaast ook meer gaat bewegen.

De recepten zijn bedoeld voor personen die willen afvallen én voor mensen die gezond willen leven en in vorm willen blijven. Aan de hand van het berekenen van je calorie- en macronutriëntenbehoefte volgens de aanwijzingen in het boek, kun je zien hoeveel calorieën en macronutriënten je nodig hebt als je wilt afvallen of als je in vorm wilt blijven.

Indien je weinig koolhydraten wilt eten, is FitChef ook een goed receptenboek voor jou. De meeste recepten zijn namelijk zo geschreven dat je de koolhydraten gemakkelijk weg kunt laten en er staan ook een aantal recepten zonder koolhydraten in. Eet je geen zuivel of gluten? Vervang de zuivelproducten en de voedingsmiddelen met gluten in de recepten dan door een zuivelvrije of glutenvrije variant (amandelmelk, kokosmelk, amandelmeel, kokosmeel).

Veel gerechten in dit boek worden bereid met vlees of vis, waardoor het minder geschikt is voor vegetariërs. Wel staan er ook een aantal recepten in die bereid worden zonder vlees of vis en je kunt natuurlijk het vlees of vis in de recepten ook vervangen door een ander eiwitrijk voedingsmiddel.

Is FitChef het geld waard?

Het boek FitChef wordt verkocht voor € 37,95. Je ontvangt voor deze prijs een mooi vormgegeven hardcover boek met 105 heerlijke eiwitrijke recepten en goede en duidelijke informatie over gezonde voeding. Van Oosterwijck heeft in dit boek aan alles gedacht: het berekenen van je dagelijkse behoefte, lekker, gezond én voordelig eten, weinig tijd besteden in de keuken en dagelijks voldoende eiwitten binnenkrijgen. Het boek bevat alle basisinformatie die je nodig hebt voor een gezonde levensstijl en voldoende recepten om te blijven variëren.

Ik vind dit boek dus zeker het geld waard en zou het iedereen aanraden. Ben je er niet zeker van of het boek voor jou geschikt is of weet je niet of je de recepten wel lekker gaat vinden en twijfel je om het boek FitChef te bestellen? Indien je het boek bestelt en hier om wat voor reden dan ook niet tevreden over bent, kun je het retourneren en ontvang je zonder vragen het volledige aankoopbedrag terug op je rekening.

Wil je een preview van het boek FitChef ontvangen? Schrijf je dan hieronder in voor de wekelijkse nieuwsbrief van Krachttraining Voor Vrouwen met tips en updates en ontvang een e-book met 10 eiwitrijke recepten!

[mc4wp_form id=”1135″]

Heb jij het boek FitChef al in huis? Deel je ervaringen dan met ons via een reactie hieronder!