Dit zijn twee van mijn favoriete ontbijtjes en ik zal de recepten hieronder met jullie delen šŸ™‚ Ik denk dat de meeste van jullie de pannenkoek wel kennen, maar ik zal hem toch toevoegen!

Powershake

Bereidingstijd +/- 10 minuten

Wat heb je nodig voor de shake?

  • 200 ml amandelmelk
  • 200 gram courgette (ik gebruik sinds kort een hele courgette van ongeveer 300 gram)
  • 40 gram havermout
  • 1 scoop whey eiwit (ik gebruik de Whey Isolaat 90)
  • Water naar behoefte (ik gebruik meestal 100 ml voor een goed drinkbare shake)

Hoe maak je het klaar?

Je doet alle ingrediĆ«nten in de blender en je mixt het tot een heerlijk shake šŸ™‚

Variatie tips

Je kunt variƫren met de volgende ingrediƫnten:

  • Maca poeder
  • Kaneel
  • Kurkuma
  • Zeezout
  • Rauwe cacao
  • Kokosrasp
  • Tarwegras
  • Chiazaad
  • Spinazie is ook lekker, met courgette erbij of i.p.v. de courgette

Zoals je ziet is er keuze genoeg, voeg toe wat jij lekker vindt!

Power pannenkoek

Bereidingstijd +/- 15 minuten

Wat heb je nodig?

  • Courgette
  • 2 eieren
  • Havermout
  • 1 banaan
  • Klein schepje whey

Hoe maak je het klaar?

  1. Zet een pan op het vuur en laat wat kokosolie smelten.
  2. Prak de banaan fijn in een kom. Voeg de twee eieren, de havermout en het schepje whey hieraan toe en roer alles goed door elkaar.
  3. Rasp courgette totdat de bodem van de pan bedekt is.
  4. Als de courgette rasp een beetje aangebakken is, gooi je het eimengsel er overheen.
  5. Laat de power pannenkoek op een laag vuur goed garen!! Geduld is hierbij belangrijk šŸ˜‰

Variatie tips:

Ook met dit gerecht kun je veel variĆ«ren. Je kunt bijvoorbeeld een klein beetje zout toevoegen en rozijnen en noten zijn ook lekker hier doorheen! Als je de pannenkoek wat saai vindt, kun je er wat biologische fruitspread opdoen. Of als je wilt zondigen, flink wat stroop šŸ˜‰

Ik hoop dat het jullie goed zal smaken. Ik ben vooral erg gek op de shake, dit is mijn vaste ontbijt. Proost!!