Niet meer naar buiten vanwege coronavirus? 5 tips om thuis meer te bewegen

on

Het coronavirus verspreidt zich snel en het wordt aangeraden om zoveel mogelijk binnen te blijven. Sommige sportscholen hebben maatregelen getroffen, terwijl andere zelfs helemaal gesloten zijn. Hoe blijf je toch voldoende bewegen als je nu veel binnen zit? In dit blog vind je 5 tips!

Waarom je moet blijven bewegen

Beweging is sowieso belangrijk voor gezondheid. Maar wist je dat het ook goed is voor onze weerstand? Met een hogere weerstand verklein je de kans op besmetting met het coronavirus. En als je het toch krijgt, word je met een hogere weerstand minder ziek.

Werk je nu ook thuis? Dan beweeg je meteen een stuk minder dan dat je normaal doet. Het is dan helemaal belangrijk om ervoor te zorgen dat je toch voldoende blijft bewegen.

1. Doe je work-outs thuis

- Advertentie -

Kan of wil je niet meer trainen in de sportschool? Doe dan in ieder geval je work-outs thuis! Natuurlijk is dit niet hetzelfde als in de sportschool, maar je kunt hiermee wel je resultaten behouden. Het grote nadeel van thuis trainen is dat je vaak minder gewichten tot je beschikking hebt en daardoor minder zwaar kunt trainen. Ook kun je minder makkelijk in stapjes omhoog gaan in gewicht.

Starters kunnen nog wel redelijk wat resultaten behalen met thuis work-outs, maar voor gevorderden is dit lastiger. Het is daarom aan te raden om een set met dumbbells of kettlebells aan te schaffen als je wat gevorderder bent. Zo kun je thuis ook omhoog gaan in gewicht en blijf je je spieren uitdagen.

Verder kun je het beste krachttraining oefeningen doen die zelfs zonder gewicht al redelijk zwaar zijn. Hierbij kun je denken aan Single Leg Romanian Deadlifts, Bulgarian Split Squats en Push-Ups. Doe elke set 20 tot 30 reps en ga elke week omhoog in gewicht (als je dat hebt) of reps.

2. Loop een paar keer de trap op en af

Als je niet naar buiten wilt gaan om te gaan hardlopen of fietsen, kun je ook gewoon een paar keer de trap op en af lopen. Traplopen is inspannender dan gewoon lopen. Het is goed voor je cardiovasculaire fitheid, je verbrand er calorieën mee én je traint hiermee je spierkracht.

3. Doe een HIIT work-out

Een HIIT work-out is intensief en goed voor je conditie. Vaak zijn dit wat kortere work-outs. Binnen die korte tijd behaal je toch al redelijk veel resultaat. Je hoeft hier dus niet veel tijd voor vrij te maken. Echter is het wel zo dat je – als je bijna alleen maar binnen zit – juist wel wat meer tijd van de bank af moet komen. Combineer een HIIT work-out daarom met traplopen en een aantal rondjes lopen door je huis. Of doe een langere HIIT work-out.

4. Maak je huis helemaal schoon

Nu je toch meer thuis zit kun je eindelijk je huis eens helemaal grondig schoonmaken! Al die schoonmaaktaken en klusjes die je allemaal hebt uitgesteld, kun je nu gaan doen. Het levert je niet alleen een fijn schoon huis op, maar je beweegt direct ook meer. Tip: zet een leuk muziekje aan en doe een dansje terwijl je schoonmaakt. Zo beweeg je extra en je wordt hier ook meteen vrolijk van!

5. Doe dagelijks een yogasessie

Yoga is een goede manier van bewegen waarmee je ook je flexibiliteit verbetert. En wist je dat yoga een positieve invloed heeft op het immuunsysteem? Daarbij kom je tijdens een yogasessie echt even helemaal tot rust en je kunt hiermee stress verminderen. Meer rust en minder stress zorgen weer voor een betere weerstand. Zoals je ziet heeft yoga veel pluspunten, dus doe elke dag een yogasessie!

Wil jij straks echt serieus aan de slag in de sportschool? En wil je nu je eigen thuis trainingsschema maken en je voeding, slaap en stressniveau helemaal op orde krijgen? Dan zijn onze Powervrouw Bundels echt iets voor jou! Deze bundels bestaan beiden uit 4 e-books met alle info over krachttraining, voeding, herstel & mindset die je nodig hebt. Verder leer je hoe je stap voor stap je eigen trainings- en voedingsschema maakt. Met deze bundel kun je zo toch aan je resultaten blijven werken, ook als je nu minder naar de gym gaat!

Bekijk de bundels ->

LEES DE #1 BUNDEL VOOR VROUWELIJKE KRACHTSPORTERS

4 e-books met alle info die je nodig hebt

Powervrouw Bundel 1

In deze bundel vind je alle info over krachttraining, voeding, herstel & mindset die je nodig hebt. Ook leer je hoe je stap voor stap je eigen trainings- en voedingsschema maakt. Met de handige tips en simpele oefeningen kun je direct aan de slag!

Rowan Blom

Oprichtster KVV
close-link