Mozzarella omelet met tomaat en pesto

on

KVV Magazine

- Sneakpreview -

 

Bereidingstijd +/- 15 minuten

Dit is een heel eenvoudig recept en echt een van mijn favorieten op het moment. Makkelijk, gezond en genoeg variaties mogelijk!

Wat heb je nodig?

  • Cherrytomaatjes (zoveel als je wilt)
  • Flinke hand spinazie
  • Uitje
  • 3 of 4 eieren
  • Scheutje melk
  • Mozzarella
  • 30+ geraspte kaas
  • Pesto
  • Zout en peper

Hoe maak je het klaar?

  1. Zet een pan op laag vuur en laat hierin wat kokosolie smelten.
  2. Snijd de cherrytomaatjes in plakjes en gooi deze in de pan. Bak ze even goed aan.
  3. Snijd een uitje en voeg deze toe aan de tomaatjes.
  4. Doe een flinke hand spinazie in de pan en laat dit even goed slinken. Breek ondertussen de eieren, doe deze in een kom en voeg een scheutje melk toe.
  5. Meng de eieren en de melk goed door elkaar en schenk dit mengsel over de tomaatjes en de spinazie. Voeg ook de geraspte kaas toe.
  6. Laat het ei stollen en leg als laatste de mozzarella in plakjes erop en besprenkel het met de pesto. Laat daarna de kaas smelten.
  7. Voeg als laatste wat zout en peper naar smaak toe en smullen maar 🙂

Variatie tips

Als je niet te veel hele eieren wil eten, kun je ook één heel ei nemen en voor de rest enkel eiwitten. Je kunt in plaats van 30+ kaas ook wat feta gebruiken. Je kunt groenten toevoegen of weglaten, net wat jij lekker vindt. Ook kruiden kun je afwisselen.

- Advertentie -

De omelet kun je prima als hoofdgerecht eten, maar het kan ook als bijgerecht gegeten worden. Zelf heb ik deze omelet laatst gegeten in combinatie met een gehaktballetje in tomatensaus. Een erg lekkere combinatie!

Laat je inspireren door weekmenu’s van andere krachtsporters en heerlijke gezonde recepten. Je vindt dit allemaal in onze digitale magazines + info over krachttraining en voeding, trainingsschema’s, motivatietips en inspirerende verhalen. Bekijken ->

Wij vinden dat elke vrouw de juiste info verdient waarmee ze echt resultaat gaat behalen. Met onze magazines en e-books krijg jij alle info & motivatie die je nodig hebt!

   

Wat houdt het KVV lidmaatschap in?

KVV Magazine

KVV is hét digitale magazine voor de vrouwelijke krachtsporter. Het magazine staat boordevol informatie over krachttraining, voeding en herstel, inspirerende verhalen van andere krachtsporters, lekkere recepten voor meer kracht en motivatie tips. In elke editie vind je ook een trainingsschema en een weekmenu. Met dit tijdschrift willen we zowel de startende als de gevorderde krachtsporter informeren, inspireren en motiveren. Ons digitale magazine kun je met je telefoon overal mee naar toe nemen. Ontdek alles op het gebied van krachttraining en geef je motivatie een boost!

 

- Sneakpreview -

     

E-books

Met het KVV lidmaatschap ontvang je naast het KVV Magazine ook elk kwartaal een nieuw e-book van minimaal 80 pagina’s t.w.v. € 19. Onze Powervrouw Bundel is met veel enthousiasme gelezen en we blijven graag nieuwe, kwalitatieve content creëren die relevant is voor jou als krachtsporter. Je kunt hierbij denken aan e-books als:

✓ Bulken en cutten: de ultieme guide
✓ Je slaap verbeteren
✓ 50 eiwitrijke recepten
✓ Verminder stress en haal meer uit je training
✓ Hoe zorg je voor blijvende gedragsverandering?

Suus Bernshttps://www.instagram.com/miss_suus_ibdfit
Ik heb de ziekte van Crohn en daarom ben ik veel bezig met voeding en beweging. Krachttraining is echt mijn passie. Graag informeer en inspireer ik anderen met darmklachten vanuit mijn Facebook-pagina Darmkracht&Health.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul je commentaar in!
Vul hier je naam in

Suus Bernshttps://www.instagram.com/miss_suus_ibdfit
Ik heb de ziekte van Crohn en daarom ben ik veel bezig met voeding en beweging. Krachttraining is echt mijn passie. Graag informeer en inspireer ik anderen met darmklachten vanuit mijn Facebook-pagina Darmkracht&Health.

Must Read

close-link