fbpx

Krachttraining is zeer zeker ook voor vrouwen een top sport!

 

Helaas zijn er nog steeds heel veel vrouwen die ‘bang’ zijn om aan krachttraining te beginnen. Gelukkig zie ik zelf steeds meer vrouwen in het ‘krachthonk’ trainen, maar het mag nog meer worden. De cardio apparaten worden veelvuldig gebruikt – ook als dé manier om af te vallen – , maar alleen wat fietsen of crosstrainen zal je niet helpen je doelen te behalen. Je zult hiermee gewicht verliezen en het zorgt voor een beter uithoudingsvermogen, maar niet voor een echt strak lichaam.

Waarom krachttraining beter werkt

 

Krachttraining geeft vrouwen geen mannenlichaam. Vrouwen hebben bijvoorbeeld veel minder testosteron in hun lijf en hebben in beginsel minder spiermassa dan mannen. We worden geen meters hoog en breed…..en groen zoals de hulk. Krachttraining geeft vrouwen een strakker lichaam en we kunnen er ook mee afvallen. Dit komt doordat het de vetverbranding stimuleert en ons metabolisme verhoogt. En omdat je spiermassa opbouwt, krijgt je lichaam ook meteen mooie vormen.

Blije hormonen

 

Tijdens krachttraining komen er stofjes vrij in de hersenen. Dit zijn noradrenaline, serotonine en dopamine, ook wel neurotransmitters genoemd. Deze stoffen zorgen voor een fijn gevoel. Ik noem het na het trainen altijd voldaan ‘mijn sport roes’: een gevoel van trots en kracht. Krachttraining zorgt er ook voor dat je meer groeihormoon aanmaakt en dit draagt bij aan een beter afweersysteem, verjonging van huidcellen en sterke botten. Naast trainen zijn voldoende eiwitten en slaap ook belangrijk voor het verhogen van het groeihormoon.

Nog meer redenen om aan krachttraining te doen

 

Met krachttraining bouw je meer spiermassa op, waardoor je lichaam mooier gevormd wordt. Ook je banden en pezen zullen sterker worden, wat weer goed is voor een mooie houding. Verder kan krachttraining voor vrouwen angst en depressie verminderen, stress verlagen en je slaap bevorderen. En des te meer spiermassa je opbouwt, des te meer vet je lichaam zal verbranden. Met krachttraining in combinatie met een goed en gevarieerd voedingspatroon zul je een mooier gevormd lichaam krijgen dan met cardio.

Krachttraining saai?

 

Dit is een reden die ik ook geregeld hoor als vrouwen mij vertellen waarom ze niet aan krachttraining willen doen. Maar saai hoeft het echt niet te zijn! Zeker niet als je ook een goed schema bijhoudt en elke week omhoog gaat in gewicht of herhalingen. Je kunt jezelf eindeloos blijven uitdagen om sterker te worden en dat maakt krachttraining juist zo veelzijdig! Ikzelf ben met krachttraining en de juiste voeding vele kilo’s afgevallen en ik weet zeker dat jij je doelen ook kan behalen met krachttraining, ongeacht wat deze zijn.

 

Wij vinden dat elke vrouw de juiste info verdient waarmee ze echt resultaat gaat behalen. Met onze Powervrouw Bundel krijg jij alle info & motivatie die je nodig hebt!

 

 

 

 

Dit pakket is de leukste en meest complete bundel voor vrouwelijke krachtsporters!

 

Alles over krachttraining, voeding, herstel en mindset, zodat jij je krachten nog meer kunt versterken.

 

Powervrouw Bundel

 

De e-book bundel bestaat uit vier e-books van elk 100 pagina’s:

TRAIN hard: Alles over krachttraining, zowel voor starters als gevorderde krachtsporters

EAT well: Voeding voor de powervrouw. Welke voeding heb je nodig als vrouwelijke krachtsporter?

RELAX enough: Hoe laat je je spieren optimaal herstellen en hoe plan je tijd in om echt even te ontspannen?

DREAM big: Hoe zorg je ervoor dat je gemotiveerd blijft en hoe ga je om met emoties?

 

 

 

Dit pakket is de leukste en meest complete bundel voor vrouwelijke krachtsporters!

 

Alles over krachttraining, voeding, herstel en mindset, zodat jij je krachten nog meer kunt versterken.

 

Powervrouw Bundel

 

De e-book bundel bestaat uit vier e-books van elk 100 pagina’s:

TRAIN hard: Alles over krachttraining, zowel voor starters als gevorderde krachtsporters

EAT well: Voeding voor de powervrouw. Welke voeding heb je nodig als vrouwelijke krachtsporter?

RELAX enough: Hoe laat je je spieren optimaal herstellen en hoe plan je tijd in om echt even te ontspannen?

DREAM big: Hoe zorg je ervoor dat je gemotiveerd blijft en hoe ga je om met emoties?