Lekkerder in je vel met krachttraining voor vrouwen

on

KVV Magazine

- Sneakpreview -

 

Helaas zijn er nog steeds heel veel vrouwen die ‘bang’ zijn om aan krachttraining te beginnen. Gelukkig zie ik zelf steeds meer vrouwen in het ‘krachthonk’ trainen, maar het mag nog meer worden. De cardio apparaten worden veelvuldig gebruikt – ook als dé manier om af te vallen – , maar alleen wat fietsen of crosstrainen zal je niet helpen je doelen te behalen. Je zult hiermee gewicht verliezen en het zorgt voor een beter uithoudingsvermogen, maar niet voor een echt strak lichaam.

Waarom krachttraining beter werkt

Krachttraining geeft vrouwen geen mannenlichaam. Vrouwen hebben bijvoorbeeld veel minder testosteron in hun lijf en hebben in beginsel minder spiermassa dan mannen. We worden geen meters hoog en breed…..en groen zoals de hulk. Krachttraining geeft vrouwen een strakker lichaam en we kunnen er ook mee afvallen. Dit komt doordat het de vetverbranding stimuleert en ons metabolisme verhoogt. En omdat je spiermassa opbouwt, krijgt je lichaam ook meteen mooie vormen.

Blije hormonen

Tijdens krachttraining komen er stofjes vrij in de hersenen. Dit zijn noradrenaline, serotonine en dopamine, ook wel neurotransmitters genoemd. Deze stoffen zorgen voor een fijn gevoel. Ik noem het na het trainen altijd voldaan ‘mijn sport roes’: een gevoel van trots en kracht. Krachttraining zorgt er ook voor dat je meer groeihormoon aanmaakt en dit draagt bij aan een beter afweersysteem, verjonging van huidcellen en sterke botten. Naast trainen zijn voldoende eiwitten en slaap ook belangrijk voor het verhogen van het groeihormoon.

Nog meer redenen om aan krachttraining te doen

- Advertentie -

Met krachttraining bouw je meer spiermassa op, waardoor je lichaam mooier gevormd wordt. Ook je banden en pezen zullen sterker worden, wat weer goed is voor een mooie houding. Verder kan krachttraining voor vrouwen angst en depressie verminderen, stress verlagen en je slaap bevorderen. En des te meer spiermassa je opbouwt, des te meer vet je lichaam zal verbranden. Met krachttraining in combinatie met een goed en gevarieerd voedingspatroon zul je een mooier gevormd lichaam krijgen dan met cardio.

Krachttraining saai?

Dit is een reden die ik ook geregeld hoor als vrouwen mij vertellen waarom ze niet aan krachttraining willen doen. Maar saai hoeft het echt niet te zijn! Zeker niet als je ook een goed schema bijhoudt en elke week omhoog gaat in gewicht of herhalingen. Je kunt jezelf eindeloos blijven uitdagen om sterker te worden en dat maakt krachttraining juist zo veelzijdig! Ikzelf ben met krachttraining en de juiste voeding vele kilo’s afgevallen en ik weet zeker dat jij je doelen ook kan behalen met krachttraining, ongeacht wat deze zijn.

Wij vinden dat elke vrouw de juiste info verdient waarmee ze echt resultaat gaat behalen. Met onze magazines en e-books krijg jij alle info & motivatie die je nodig hebt!

   

Wat houdt het KVV lidmaatschap in?

KVV Magazine

KVV is hét digitale magazine voor de vrouwelijke krachtsporter. Het magazine staat boordevol informatie over krachttraining, voeding en herstel, inspirerende verhalen van andere krachtsporters, lekkere recepten voor meer kracht en motivatie tips. In elke editie vind je ook een trainingsschema en een weekmenu. Met dit tijdschrift willen we zowel de startende als de gevorderde krachtsporter informeren, inspireren en motiveren. Ons digitale magazine kun je met je telefoon overal mee naar toe nemen. Ontdek alles op het gebied van krachttraining en geef je motivatie een boost!

 

- Sneakpreview -

     

E-books

Met het KVV lidmaatschap ontvang je naast het KVV Magazine ook elk kwartaal een nieuw e-book van minimaal 80 pagina’s t.w.v. € 19. Onze Powervrouw Bundel is met veel enthousiasme gelezen en we blijven graag nieuwe, kwalitatieve content creëren die relevant is voor jou als krachtsporter. Je kunt hierbij denken aan e-books als:

✓ Bulken en cutten: de ultieme guide
✓ Je slaap verbeteren
✓ 50 eiwitrijke recepten
✓ Verminder stress en haal meer uit je training
✓ Hoe zorg je voor blijvende gedragsverandering?

Suus Bernshttps://www.instagram.com/miss_suus_ibdfit
Ik heb de ziekte van Crohn en daarom ben ik veel bezig met voeding en beweging. Krachttraining is echt mijn passie. Graag informeer en inspireer ik anderen met darmklachten vanuit mijn Facebook-pagina Darmkracht&Health.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul je commentaar in!
Vul hier je naam in

Suus Bernshttps://www.instagram.com/miss_suus_ibdfit
Ik heb de ziekte van Crohn en daarom ben ik veel bezig met voeding en beweging. Krachttraining is echt mijn passie. Graag informeer en inspireer ik anderen met darmklachten vanuit mijn Facebook-pagina Darmkracht&Health.

Must Read

close-link