3 krachttraining oefeningen die je achter je bureau kunt uitvoeren!

on

KVV Magazine

- Sneakpreview -

 

Na uren achter je bureau te hebben gezeten is wat lichaamsbeweging wel fijn. En natuurlijk ook heel gezond! Je kunt na een kleine kantoor workout weer productief aan de slag, dus je manager kan het ook alleen maar toejuichen. Hier vind je 3 krachttraining oefeningen die je op kantoor kunt uitvoeren!

Hip extension

Je bilspieren krijgen te weinig beweging als je de hele dag op kantoor zit. Daarom is de hip extension een goede oefening om tijdens je werk te doen. Voor deze oefening moet je rechtop achter je bureaustoel gaan staan en de stoel met je handen vasthouden. Vervolgens breng je je rechtervoet naar achteren en een stukje omhoog, waarbij je je rug recht houdt en je been gestrekt. Dan breng je de voet weer terug in de beginpositie. Dit herhaal je een stuk of tien keer en daarna doe je dezelfde oefening met je andere been.

Push-ups

De push-up is een zeer goede oefening om je middel, borst en armen te trainen. Op kantoor kun je deze oefening uitvoeren met behulp van je bureau. Je plaats je handen op het bureau, terwijl je je lichaam schuin houdt. Vervolgens breng je je borst naar het bureau toe door je ellebogen te buigen en daarna ga je weer terug naar de beginpositie. Deze oefening herhaal je ongeveer acht tot tien keer.

Star arms

- Advertentie -

Als je te lang in dezelfde positie achter je bureau zit, kun je last krijgen van verschillende pijntjes. Met de krachttraining oefening star arms kun je deze pijntjes tegengaan. Je gaat bij deze oefening met een rechte rug op je bureaustoel zitten en je houdt je armen naar voren gestrekt met de handpalmen tegen elkaar aan. Daarna open je de armen, waarbij je de rechterarm schuin naar boven brengt en de linkerarm schuin naar beneden. Open ze zover totdat ze langs je lichaam lopen. Draai je hoofd tegelijkertijd in de richting van de rechterhand, zodat je naar de handpalm kunt kijken.

Nu breng je de rechterarm schuin naar beneden en de linkerarm schuin naar boven en beweeg je je hoofd in de richting van de linkerarm. Vervolgens neem je de beginpositie weer aan met de armen gestrekt naar voren en je herhaalt de oefening vervolgens nog negen keer.

Ben je op zoek naar een full body schema voor in de sportschool of thuis? Probeer eens dit full body schema ->

LEES DE #1 BUNDEL VOOR VROUWELIJKE KRACHTSPORTERS

4 e-books met alle info die je nodig hebt

Powervrouw Bundel

In deze bundel vind je alle info over krachttraining, voeding, herstel & mindset die je nodig hebt. Ook leer je hoe je stap voor stap je eigen trainings- en voedingsschema maakt. Met de handige tips en simpele oefeningen kun je direct aan de slag!

Rowan Blom

Oprichtster KVV

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul je commentaar in!
Vul hier je naam in

Must Read

close-link