POPULAR STORIES

Hoe kom ik van mijn buikvet af?

De zomer is onderweg. De eerste zonnestralen herinneren ons eraan dat we binnenkort de bikini weer aan mogen. Heerlijk natuurlijk, in je bikini op het strand, vooral wanneer je lekker in je vel zit. Velen van ons stellen zichzelf de vraag: 'Hoe kom ik van mijn buikvet af?' en we proberen van alles om dit maar zo snel mogelijk te verliezen.

Sneller afvallen met deze 5 eenvoudige tips

De hype rondom afvallen, krachttrainen en killerbody's wordt steeds groter en soms zie je door de bomen het bos niet meer. Iedereen lijkt iets anders te beweren en dit kan best verwarrend zijn... Maar is het wel zo tegenstrijdig?

Beginner of gevorderd: wat is jouw trainingsniveau?

Misschien wist je al dat je je work-outs, voeding en andere factoren moet aanpassen aan de hand van je trainingsniveau. Zo zal een gevorderde meer volume moeten draaien dan een beginner, maar heeft een beginner weer meer eiwitten nodig. In onze blogs, magazines en e-books vind je regelmatig tips specifiek voor beginners en tips specifiek voor gevorderden. Meestal benoemen we hierbij ook de middengroep: halfgevorderden of semigevorderden. Maar hoe weet je nu in welke groep jij thuishoort en welk advies je moet volgen?

Krachttraining thuis: wat heb je nodig?

Als je weinig tijd hebt om naar de sportschool te gaan, kan het een goed idee zijn om thuis te trainen. Je kunt thuis natuurlijk een hele sportschool namaken, maar dat zal de meesten van ons niet lukken. Wat heb je nu echt nodig voor krachttraining thuis?

Waarom gaap je soms tijdens het sporten?

Als je zelf gaapt of iemand ziet gapen tijdens het sporten, vind je dat misschien nogal vreemd. Is het een teken van verveling of luiheid? Waarschijnlijk geen van beiden. Maar waarom gapen we dan tijdens het sporten?

6 meest voorkomende gym ergernissen

Iedereen kent ze wel, ergernissen in de sportschool. Het is alleen nogal zonde van je tijd om je te ergeren aan het gedrag van anderen. Hoewel sommige dingen inderdaad heel vervelend zijn, kan ik om andere dingen dan wel weer lachen... of het zelfs aandoenlijk vinden.

Haal meer uit je work-out met paired sets

Je kunt natuurlijk alle sets van één oefening achter elkaar doen en vervolgens doorgaan met de volgende oefening. Maar het kan ook anders: je kunt sets van verschillende oefeningen met elkaar afwisselen. Dit kan bijvoorbeeld supersets of giant sets, maar het is nog beter om te kiezen voor paired sets. In dit blog lees je hoe je met paired sets meer uit je work-out kunt halen.

MUST READ

Dit moet je weten over het verlies van spiermassa

Nu we helaas niet meer naar de gym kunnen, zijn veel vrouwen bang om spiermassa te verliezen. Maar is dat eigenlijk wel nodig? Hoe snel verlies je spiermassa nu echt? In dit blog lees je hier alles over.

Deze 6 gezonde voedingsmiddelen zijn toch niet zo gezond…

Je denkt misschien dat je heel gezond eet, maar het kan zomaar zijn dat je ongemerkt toch veel suikers en ongezonde vetten binnenkrijgt... Er zijn heel wat voedingsmiddelen waarvan vaak wordt gedacht dat ze gezond zijn, maar die dit toch niet blijken te zijn. In dit blog vind je een lijst van 7 voedingsmiddelen die minder gezond zijn dan ze lijken.

Thuis werken én fit blijven, ook met de nieuwe corona maatregelen

Gisteren zijn tijdens de persconferentie van het kabinet nieuwe maatregelen bekendgemaakt om verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Zo geldt er inmiddels een samenscholingsverbod voor meer dan drie personen. Ook wordt aangeraden om zo min mogelijk naar buiten te gaan. Maar hoe blijf je toch fit als je voornamelijk thuis zit?

Dit moet je weten over het verlies van spiermassa

Nu we helaas niet meer naar de gym kunnen, zijn veel vrouwen bang om spiermassa te verliezen. Maar is dat eigenlijk wel nodig? Hoe snel verlies je spiermassa nu echt? In dit blog lees je hier alles over.

LATEST ARTICLES

Dit moet je weten over het verlies van spiermassa

Nu we helaas niet meer naar de gym kunnen, zijn veel vrouwen bang om spiermassa te verliezen. Maar is dat eigenlijk wel nodig? Hoe snel verlies je spiermassa nu echt? In dit blog lees je hier alles over.

Deze 6 gezonde voedingsmiddelen zijn toch niet zo gezond…

Je denkt misschien dat je heel gezond eet, maar het kan zomaar zijn dat je ongemerkt toch veel suikers en ongezonde vetten binnenkrijgt... Er zijn heel wat voedingsmiddelen waarvan vaak wordt gedacht dat ze gezond zijn, maar die dit toch niet blijken te zijn. In dit blog vind je een lijst van 7 voedingsmiddelen die minder gezond zijn dan ze lijken.

Thuis werken én fit blijven, ook met de nieuwe corona maatregelen

Gisteren zijn tijdens de persconferentie van het kabinet nieuwe maatregelen bekendgemaakt om verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Zo geldt er inmiddels een samenscholingsverbod voor meer dan drie personen. Ook wordt aangeraden om zo min mogelijk naar buiten te gaan. Maar hoe blijf je toch fit als je voornamelijk thuis zit?

8 tips om meer structuur in je leven te krijgen

Structuur in je leven is ontzettend belangrijk. Het voorkomt stress en piekeren. Daarbij helpt het je om je doelen te bereiken. Zonder dagelijkse structuur is het veel lastiger om de dingen te doen die je zou moeten doen. Hoe krijg je meer structuur in je leven? In dit blog vind je 10 eenvoudige tips.

Hoe kun je je metabolisme verhogen en meer vet verliezen?

Het verhogen van je metabolisme zou zorgen voor meer vetverlies. Maar wat is hier nu van waar? Kunnen supplementen en het beter inplannen van je maaltijden je hierbij helpen? In dit blog leg ik je hier meer over uit!

Zo kan mediteren bijdragen aan jouw fitnessgoals: 4 voordelen

Mediteren is de laatste jaren steeds populairder geworden. Dat is ook niet zo vreemd, aangezien het verschillende voordelen biedt voor onze lichamelijke en geestelijke gezondheid. Maar hoe kan mediteren bijdragen aan jouw trainingsresultaten? In dit blog vind je 4 voordelen.
close-link