Gehaktballetjes in tomatensaus

on

KVV Magazine

- Sneakpreview -

 

Wil je graag wat minder koolhydraten eten? Dan heb ik dit heerlijke recept voor jou. Het is best eenvoudig te maken en enorm voedzaam. Het lijkt wat op een pastasaus, maar dan dus zonder de pasta 😉

Het gerecht bevat veel groente die je op deze manier gemakkelijk binnen krijgt. Groente levert belangrijke voedingsstoffen en bevat veel vitaminen, mineralen en voedingsvezels. Ze houden je darmen gezond! En een verrassend voordeel van groente is dat ze helpen stress te verlagen.

Bereidingstijd: +/- 30 minuten

Wat heb je nodig?

  • Zak fijne roerbakmix 400 gram
  • Rundergehakt 400 gram
  • Tomatensaus (ik gebruik zelf Frito van de Jumbo)
  • 30+ geraspte kaas
  • Kruiden die je lekker vindt voor het gehakt

Hoe maak je het klaar?

  1. Kruid het gehakt en draai er balletjes van (zo groot of klein als je zelf wilt), Zet een pan op het vuur en verhit wat kokosolie.
  2. Bak de gehaktballetjes op middelhoog vuur rondom bruin. Zet het vuur lager en laat even staan.
  3. Voeg de groentemix toe en wok dit even kort mee.
  4. Giet de tomatensaus erbij en laat het geheel even op laag vuur staan zodat het gehakt goed gaar kan worden.
  5. De geraspte kaas kun je nu toevoegen aan het gerecht of je wacht hiermee totdat het eten op je bord ligt en strooit het er dan overheen (net wat je lekker vindt).
- Advertentie -

Dat was alles, nu genieten maar!

Wil je toch liever wat koolhydraten erbij eten? Dan kun je die naar keuze toevoegen. Wat rijst of pasta, maar ook aardappel zou er prima bij kunnen.

Variatie tips

Vind je nog steeds dat dit te weinig groente is, dan kun je er altijd nog een salade of rauwkost bij eten. Salades kun je zo maken als je zelf wilt en hier kun je oneindig mee variëren. Ook kun je heel simpel een paprika snijden en dit er nog bij eten, dit doe ik meestal. Of een paar olijven erbij is ook heel lekker.

Wat de kruiden voor het gehakt betreft, kies wat je lekker vindt! Houd je van een milde, zachte smaak kun je bijvoorbeeld wat kurkuma en kerrie toevoegen. Houd je van een pittige bite, kies dan eens voor Tex Mex kruiden. Liever Italiaans? Kies dan voor Italiaanse kruiden, tijm en/of oregano. Ook kun je een theelepeltje sambal aan de tomatensaus toevoegen.

Wij vinden dat elke vrouw de juiste info verdient waarmee ze echt resultaat gaat behalen. Met onze magazines en e-books krijg jij alle info & motivatie die je nodig hebt!

   

Wat houdt het KVV lidmaatschap in?

KVV Magazine

KVV is hét digitale magazine voor de vrouwelijke krachtsporter. Het magazine staat boordevol informatie over krachttraining, voeding en herstel, inspirerende verhalen van andere krachtsporters, lekkere recepten voor meer kracht en motivatie tips. In elke editie vind je ook een trainingsschema en een weekmenu. Met dit tijdschrift willen we zowel de startende als de gevorderde krachtsporter informeren, inspireren en motiveren. Ons digitale magazine kun je met je telefoon overal mee naar toe nemen. Ontdek alles op het gebied van krachttraining en geef je motivatie een boost!

 

- Sneakpreview -

     

E-books

Met het KVV lidmaatschap ontvang je naast het KVV Magazine ook elk kwartaal een nieuw e-book van minimaal 80 pagina’s t.w.v. € 19. Onze Powervrouw Bundel is met veel enthousiasme gelezen en we blijven graag nieuwe, kwalitatieve content creëren die relevant is voor jou als krachtsporter. Je kunt hierbij denken aan e-books als:

✓ Bulken en cutten: de ultieme guide
✓ Je slaap verbeteren
✓ 50 eiwitrijke recepten
✓ Verminder stress en haal meer uit je training
✓ Hoe zorg je voor blijvende gedragsverandering?

Suus Bernshttps://www.instagram.com/miss_suus_ibdfit
Ik heb de ziekte van Crohn en daarom ben ik veel bezig met voeding en beweging. Krachttraining is echt mijn passie. Graag informeer en inspireer ik anderen met darmklachten vanuit mijn Facebook-pagina Darmkracht&Health.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul je commentaar in!
Vul hier je naam in

Suus Bernshttps://www.instagram.com/miss_suus_ibdfit
Ik heb de ziekte van Crohn en daarom ben ik veel bezig met voeding en beweging. Krachttraining is echt mijn passie. Graag informeer en inspireer ik anderen met darmklachten vanuit mijn Facebook-pagina Darmkracht&Health.

Must Read

close-link