Start je pas net met krachttraining en weet je nog niet precies hoe je de krachttraining oefeningen moet doen? Hier zie je hoe het in ieder geval absoluut niet moet!

Foute squats

Deze squats zijn lang niet diep genoeg, waardoor je er maar weinig resultaat uit zult halen. Maar wat echt helemaal verkeerd is aan deze squats: de jongen duwt zijn knieën veel te ver naar voren. Hiermee train je niet alleen niet de juiste spiergroepen; het is ook nog eens een enorme belasting voor de knieën! Check hier welke techniek je wél moet gebruiken voor squats.

Foute deadlifts

Deadlifts slechter uitvoeren dan de jongen in deze video kan eigenlijk bijna niet! Bij deadlifts (en squats) moet je er altijd goed opletten dat je rug hol is. Als dit niet het geval is, belast je de rug enorm en loop je bij iets zwaardere gewichten vrijwel zeker een blessure op! Je kunt hier zien hoe je deadlifts wel op de juiste manier doet

Lat pulldown

De man in deze video traint totaal niet de spiergroepen die hij hoort te trainen en waarschijnlijk traint hij op deze manier vrijwel geen enkele spier. Dit is zeker niet de goede manier om de lat pulldown te doen. Kijk op deze pagina om te zien hoe je deze oefening wel doet!

Wil jij er zeker van zijn dat je de krachttraining oefeningen wel goed uitvoert? Onze personal trainer Leo kan je door middel van online coaching feedback geven op je techniek, zodat je precies weet hoe je elke oefening moet doen. Meld je aan voor een gratis intakegesprek en kijk of onze online coaching iets voor je is!

Welke oefening deed jij helemaal verkeerd toen je net begon met krachttraining? Laat het ons weten via een reactie hieronder!