Eten voor het sporten: jouw ideale pre work-out snacks!

on

KVV Magazine

- Sneakpreview -

 

Voor het sporten is het belangrijk licht verteerbare voeding te eten. Bij voorkeur vetarm en vezelrijk met een beetje eiwit. Goede opties zijn havermout, fruit, ei of een avocado.

Voeding is belangrijk voor je prestaties

Als je intensief gaat trainen moet je genoeg energie hebben. Maar wat kan je het beste eten en hoeveel? Als je het optimale uit je training wil halen is het belangrijk dat je ook let op je voeding voor het sporten. Een keer een gebakje is lekker, maar net voor je training komt het je prestaties niet ten goede. We willen natuurlijk het beste uit onze training halen, dus kiezen we voor één van deze ideale pre work-out snacks!

Welk eten je beter kan laten staan voor het sporten

Als je gaat trainen wil je niet dat je lichaam druk bezig is met het verteren van je eten. Je krijgt dan sneller steken en je hebt minder energie over voor je oefeningen. Daarom kan je voordat je gaat sporten beter niet te zwaar tafelen. Er wordt aangeraden je voeding aan te passen aan de duur van je training. Als je een half uurtje rustig gaat trainen, hoef je minder te eten dan voor een zware prestatie van meerdere uren. Vetarme en vezelrijke voeding met een beetje eiwitten, is het meest geschikt. Deze voeding is licht verteerbaar maar zorgt wel voor voldoende energie.

Eten voor het sporten

- Advertentie -

Op zoek naar ideeën wat je het beste kan eten voor je gaat sporten? Met onderstaande ideeën kan je de komende trainingen vooruit!

Havermout is de ideale voedingsbodem

Havermout is altijd goed voor het sporten en je kan er lekker mee variëren.

  • Heb je weinig tijd? Maak dan overnight oats: roer havermout goed door met melk of yoghurt en laat het een paar uur of nachtje in de koelkast staan. Je kan hier alles doorheen gooien wat je lekker vind, fruit, superfoods, eiwitpoeder, beetje kaneel erbij. Smullen maar!
  • Ben je een baktalent? Je kan heerlijke repen maken met havermout. Mengen met een eitje, wat muesli, rozijnen, appel en in de oven schuiven. Gemakkelijk mee te nemen en op te eten.
  • Natuurlijk kan je ook een lekkere havermoutpap maken. Melk, havermout, gooi er nog wat dingen bij die je lekker vind, goed blijven roeren en jouw bord met krachtvoer is klaar in een oogwenk.

Pre-work out snacks met fruit

Fruit doet het altijd goed en is de ideale voeding voor het sporten. Het is licht verteerbaar, gezond en de fruitsuikers geven je energie. Fruit eten voor het sporten wordt nog lekkerder met deze combinaties:

  • Appelpartjes met pindakaas: Klinkt makkelijk en dat is het ook. Snijd je appel (met schil!) in partjes en besmeer met een lekkere laag pindakaas. Pinda’s leveren ook lekker wat energie. Voor een mooie finishing touch kan je er nog wat rozijnen of lijnzaad overheen strooien.
  • Banaanpannenkoekjes: Kluts 1 banaan met 2 eieren door elkaar en bak er pannenkoekjes van. Makkelijker wordt het niet toch? Er kan een beetje volkorenmeel of melk doorheen en gooi er lekker wat kaneel bij.

Andere lekkernijen die je kan eten voor het sporten

Op zoek naar nog wat extra ideeën? Wat dacht je van een rijstwafel met notenpasta, een avocado, een eitje of een smoothie. Maar ook wat yoghurt, kipfilet met toast of een grote hand noten zijn goede opties.

LEES DE #1 BUNDEL VOOR VROUWELIJKE KRACHTSPORTERS

4 e-books met alle info die je nodig hebt

Powervrouw Bundel

In deze bundel vind je alle info over krachttraining, voeding, herstel & mindset die je nodig hebt. Ook leer je hoe je stap voor stap je eigen trainings- en voedingsschema maakt. Met de handige tips en simpele oefeningen kun je direct aan de slag!

Rowan Blom

Oprichtster KVV

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul je commentaar in!
Vul hier je naam in

Must Read

close-link