Om 7.30 uur gaat mijn wekker, ik snooze tot 7.45 uur. Een bloedhekel heb ik aan de wekker. Ik sta op en begin mijn dag met koffie. Standaard, elke ochtend, 2 koppen koffie. Even Instragram, mail en nieuws checken. De katten een aai geven, water en brokjes bijvullen. Wakker genoeg om te gaan douchen.

Als ik eenmaal fris en fruitig in mijn kleding ben gestapt maak ik mijn koeltas klaar en neem ik mijn supplementen in. Ik begin de ochtend met een wheyshake. Dit omdat ik geen tijd heb (lees: slaapverslaafd ben en een hekel heb aan de wekker) om een goed ontbijt te maken. De shake is voor onderweg.

In mijn koeltas zitten een banaan, een appel, 25 gram walnoten en vandaag 2 speltboterhammen en 2 gekookte eitjes om hierop te doen. Allemaal volgens een op maat gemaakt voedingsschema. Hiermee kom ik de dag door tot half 6. Ik heb geen kantoorbaan en kom bij mensen thuis. Ik moet dus rekening houden met mijn planning wat mijn maaltijden betreft.

Gezien ik te weinig tijd heb om elke dag vers te koken, prep ik mijn maaltijden in het weekend. Vandaag bestaat de avondmaaltijd uit 100 gram volkoren spaghetti (gekookt met een teentje knoflook) in wat kokosmelk, 150 gram gegrilde courgette en 150 gram gegrilde kip. Zodra ik thuis kom krijgen mijn katten een bakje vlees en warm ik mijn eten op.

Ik zorg altijd voor minimaal 1 uur rust na mijn maaltijd voordat ik ga sporten. In dat uur zorg ik ervoor dat ik mijn eten voor de dag erna al zoveel mogelijk klaar heb staan. Tijd om mijn sportkleding aan te trekken en in de auto te springen.

Onderweg naar de gym heb ik een shaker bij me met een grapefruit uit de blender, gemengd met creatine. Die drink ik op voordat ik bij de sportschool aankom.

Vandaag staat de bench press op het programma als hoofdlift. Ik begin altijd met 5 minuten cardio om mijn spieren op te warmen. Daarna houd ik een rek en strek sessie voordat ik begin aan mijn schema met good mornings om mijn zenuwstelsel wakker te schudden. Ik vraag mijn coach wekelijks naar het aantal herhalingen van de hoofdlift, die gebaseerd zijn op de conjugate methode.

De bench press is vandaag de hoofdlift oftewel een low rep, high weight lift. De rest van mijn schema vandaag is high rep, low weight. Ook de deadlift, tricep overhead extension, reverse cable fly, de cable lateral raise en 4 x 60 seconden planken komen aan bod. Nog 5 minuutjes cardio en mijn trainingssessie van ongeveer 2,5 uur zit er weer op. Ik ben voldaan.

Eenmaal thuis even douchen, pyjama aan en de bank op met een kop verse muntthee en een bak kwark met besjes, havermout en lijnzaad. Heel even afschakelen. De tv op de achtergrond aan, Instagram checken, wekker zetten en naar bed om minimaal 8 uur slaap te pakken. Morgen weer een dag met werken en sporten op de planning.