Dit zijn de 3 beste kettlebell oefeningen

on

Trainen met een kettlebell kan soms veel voordelen bieden, zeker als je thuis traint. * Bij de meeste oefeningen kun je in plaats van een barbell of dumbbells ook één of twee kettlebells gebruiken. Welke kettlebell oefeningen zijn nu het beste? Je leest het in dit blog.

* In dit blog lees je meer over thuis trainen vs. in de sportschool ->

Kettlebell Swing

Van alle kettlebell oefeningen staat de Kettlebell Swing echt op nummer 1. Je traint hiermee vrijwel alle spieren in je lichaam, je core én je coördinatie.


Inkijkexemplaar KVV Magazine

BEKIJK ONS PROEFPAKKET

1. Plaats je voeten op heupbreedte rondom de kettlebel. Zak lichtjes door je knieën en trek de kettlebell met een rechte rug iets omhoog.

2. Zwaai hem tussen je benen door naar achteren.

3. Beweeg de kettlebell vervolgens naar voren. Dit doe je door je billen en je core aan te spannen en je heupen vooruit te bewegen.

- Advertentie -

4. Zwaai de kettlebell omhoog tot ooghoogte en laat hem daarna weer omlaag zwaaien tot achter je benen.

Goblet Squat

De Goblet Squat is een variant op de Back Squat. Voor beginners is dit een goede oefening om de Back Squat aan te leren. En wist je dat het doen van een aantal sets Goblet Squats aan het einde van je avond work-out je kan helpen om beter te slapen? Je leest hier meer over in dit blog ->

1. Plaats je voeten op heupbreedte rondom de kettlebell. Zak lichtjes door je knieën en trek de kettlebell met een rechte rug omhoog tot net boven je borst. Je kunt hem zoals op de foto aan het ronde gedeelte vasthouden of aan het hengsel. Ga vervolgens rechtop staan.

2. Beweeg nu met een squattende beweging naar beneden (alsof je op een stoel gaat zitten). Houd hierbij je rug recht / iets hol en je core aangespannen. Duw je knieën naar buiten.

3. Beweeg nu weer omhoog door kracht te zetten vanuit je benen. Houd hierbij ook je rug recht / iets hol en je core aangespannen. Duw je knieën weer naar buiten.

Kettlebell Clean Press

Met de Kettlebell Clean Press versterk je de schouderaanhechtingen, waardoor je de kans op blessures verkleint. Daarnaast train je hiermee ook de buikspieren, bil- en bovenbeenspieren en de rug. Om de Kettlebell Clean Press goed uit te kunnen voeren kun je het beste eerst oefenen met de Kettlebell Swing (ook met één hand).

1. Plaats je voeten op heupbreedte rondom de kettlebell. Zak lichtjes door je knieën en trek de kettlebell met één hand een stukje omhoog.

2. Breng de kettlebell omhoog tot borsthoogte en trek je arm naar je borst toe tot je hand de voorzijde van je schouder raakt. Draai je arm hierbij een kwartslag.

3. Duw de kettlebell vervolgens omhoog en draai je arm hierbij nog eens een kwartslag (de binnenzijde van je arm wijst nu naar voren).

4. Trek de kettlebell weer naar je borst en draai je arm hierbij een kwartslag, zodat je weer in dezelfde positie komt als stap 2.

5. Laat de kettlebell met een rechte rug zakken tot hij de grond raakt.

Meer krachttraining oefeningen en trainingsschema’s (ook voor thuis) staan in onze digitale KVV Magazines. Hierin vind je ook inspirerende verhalen van andere krachtsporters, info over krachttraining, voeding & herstel, weekmenu’s, recepten en motivatietips. Het meest leerzame en inspirerende blad voor vrouwelijk krachtsporters! Probeer nu ons proefpakket (+ e-book) ->

Wij vinden dat elke vrouw de juiste info verdient waarmee ze echt resultaat gaat behalen. Met ons magazine en onze e-books krijg jij alle info & motivatie die je nodig hebt!


Dit pakket is hét leukste en meest inspirerende pakket voor vrouwelijke krachtsporters!

No-nonsense info over krachttraining, voeding, herstel en mindset, zodat jij je krachten nog meer kunt versterken.

KVV Magazine

KVV is hét digitale tijdschrift voor vrouwelijke krachtsporters met info over training & voeding, inspirerende verhalen van andere krachtsporters en motivatietips. Om het helemaal compleet te maken vind je in elke editie ook een trainingsschema en een weekmenu. Doe extra kennis op en geef je motivatie een boost.

E-book 'Hoe bevorder je spiergroei?'

In het e-book ‘Hoe bevorder je spiergroei?’ (80 pagina’s) leer je hoe je jouw leefstijl aanpast om spiergroei te bevorderen. We gaan het onder andere hebben over training, voeding en spierherstel. Aan het einde van elk hoofdstuk vind je een oefening waarmee je alle info direct in de praktijk kunt brengen.

Inkijkexemplaar

KVV Proefpakket

36.85 22.50BESTELLEN

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul je commentaar in!
Vul hier je naam in

Must Read

close-link