Dit zijn de 15 beste dumbbell oefeningen (+ video’s)

on

Train je thuis en heb je hier alleen dumbbells tot je beschikking? Of train je graag met losse gewichten in de sportschool en zijn de barbells vaak al bezet? Check dan deze 20 beste dumbbell oefeningen!

Dumbbell Lunge

Belangrijkste spiergroepen: quadriceps (voorkant bovenbeen), glutes (billen)

Dumbbell Bench Press

- Advertentie -

Belangrijkste spiergroepen: pectoralis major (borst)

Dumbbell Pullover

Belangrijkste spiergroepen: pectoralis major (borst), latissimus dorsi (rug)

Dumbbell Squat

Belangrijkste spiergroepen: quadriceps (voorkant bovenbeen), glutes (billen)

Arnold Press

Belangrijkste spiergroepen: deltoids voorste kop (voorkant schouders)

Single Leg Romanian Deadlift

Belangrijkste spiergroepen: hamstrings (achterkant bovenbeen), glutes (billen)

One-Arm Dumbbell Row

Belangrijkste spiergroepen: latissimus dorsi (rug)

Overhead Side Bend

Belangrijkste spiergroepen: obliquus abdominis (schuine buikspieren)

Biceps Curl

Belangrijkste spiergroepen: biceps (voorkant bovenarm)

Dumbbell Calf Raise

Belangrijkste spiergroepen: calves (kuiten)

Triceps Dumbbell Extension

Belangrijkste spiergroepen: triceps (achterkant bovenarm)

Dumbbell Fly

Belangrijkste spiergroepen: pectoralis major (borst)

Side Dumbbell Lateral Raise

Belangrijkste spiergroepen: deltoids middelste kop (zijkant schouders)

Dumbbell Kroc Row

Belangrijkste spiergroepen: latissimus dorsi (rug)

Dumbbell Good Mornings

Belangrijkste spiergroepen: hamstring (achterkant bovenbeen), glutes (billen)

Maak je eigen trainingsschema

Wil je jouw eigen trainingsschema maken met de juiste oefeningen voor optimaal resultaat? En wil je meer weten over krachttraining en het optimaliseren van je work-outs? In het e-book #TRAIN hard van onze Powervrouw Bundel ontdek je hier alles over en leer je stap voor stap hoe je jouw eigen trainingsschema maakt!

Bekijk deze bundel ->

LEES DE #1 BUNDEL VOOR VROUWELIJKE KRACHTSPORTERS

4 e-books met alle info die je nodig hebt

Powervrouw Bundel 1

In de Powervrouw Bundel vind je alle info over krachttraining, voeding, herstel & mindset die je nodig hebt. Ook leer je hoe je stap voor stap je eigen trainings- en voedingsschema maakt. Met de handige tips en simpele oefeningen kun je direct aan de slag!

Rowan Blom

Oprichtster KVV

Must Read

close-link