Sinds februari 2015 ben ik 26,1 kilo afgevallen en mijn huidige doel is om mijn vetpercentage nog meer te verlagen. Momenteel eet ik volgens een voedingsschema dat elke 4 weken wordt aangepast. In dit blogartikel vertel ik over een dag uit mijn leven en ik hoop dat ik jullie hiermee kan inspireren.

’s Ochtends om 7 uur gaat de wekker. Ik probeer er dan direct uit te komen. Je zult het wel herkennen: lang leve snoozen, je bed ligt nog zo warm. Als ik eenmaal uit mijn bed ben, trek ik mijn sportkleding aan met een thermotrui eronder. Ik zet een grote kop zwarte thee – uiteraard zonder suiker -, ik drink een groot glas water en neem 4 BCAA’s en 1 vitamine C tablet in met nog een glas water. Ik drink ’s ochtends vrij veel, omdat je lichaam ’s nachts een aantal uren geen vocht binnenkrijgt en ik anders tijdens het snelwandelen snel last krijg van kuitkrampen.

Vervolgens doe ik mijn hardloopvestje en mijn hardloopschoenen aan en zet ik Endomondo (beweegapp) en Deezer (muziekapp) aan. Ik loop de voordeur uit en snelwandel ongeveer 40 minuten lang. Eenmaal thuis voel ik me gelukkig dat ik het heb gedaan. Ik voel me fit en heb tegelijkertijd ook wel enorme trek. Ik pak de keukenweegschaal en ik weeg de magere kwark, noten en aardbeien af, waarna ik het in een schaaltje doe. Ik pak een reep chocolade 85% puur en breek hier twee blokjes vanaf. Deze blokjes breek ik in stukjes en doe ik in hetzelfde schaaltje. Verder pak ik nog een groot glas water, een kop groene thee en een multivitaminetablet. Nu ga ik relaxed van mijn ontbijtje genieten en ondertussen check ik mijn Facebook, e-mail en Instagram.

Daarna kleed ik me om en ga ik studeren. Rond 11 uur eet ik mijn lunch: volkorencrackertjes met zalm of makreel en wat komkommer. Hierbij drink ik ook weer een glas water en een glas groene thee. Ik ga daarna weer even verder met studeren. Tussen het studeren door doe ik boodschappen en pak ik mijn sporttas alvast in voor mijn training in de avond. Rond 1 of 2 uur eet ik nog een banaan en een eitje.

Aan het einde van de middag bereid ik mijn avondmaaltijd voor om rond 5 uur te kunnen eten, bijvoorbeeld kip of witvis met groene groentes en volkorenpasta, zilvervliesrijst, quinoa of aardappel. Hier voeg ik mayonaise of tomatenpuree aan toe. Ik kleed me thuis alvast om en eet mijn avondmaaltijd op. Vervolgens spring ik op mijn fiets om naar de sportschool te gaan. Daar neem ik nog 2 BCAA’s in en start ik met pole fitness.

Daarna ga ik naar de kleedkamer om mijn mapjes en schoenen te pakken en mijn bidon bij te vullen. Momenteel volg ik nog een curcus krachttraining voor vrouwen op de sportschool. Eerst krijgen we theorie over training of voeding. Tussendoor eet ik een paar aardbeien. Na de theorie training neem ik nog 2 BCAA’s in en ga ik weer naar de fitnesszaal om mijn armen en schouders te trainen. Vervolgens doe ik nog wat cardio. Aan het einde van de training ben ik eigenlijk altijd wel helemaal gesloopt.

Ik maak mijn whey shake en die drink ik op. Daarna ga ik lekker douchen en nog even de sauna in. Vervolgens ga ik naar huis en onderweg eet ik nog een groene appel. Eenmaal thuis ruim ik mijn sporttas op en was ik mijn shakebekers en bidons af (mijn moeder vindt het nogal stinken). Ik eet wat pindakaas (1 pot pindakaas is bij mij meestal binnen 1 week leeg). Ik neem nog een magnesium tablet in en een glas water. Rond 11 uur ga ik slapen.