10 tips om meer te bewegen in het dagelijks leven

on

- Advertentie -

Zit je bijna de hele dag? Dan beweeg je waarschijnlijk onvoldoende. Met een paar keer week sporten ben je er namelijk nog niet. Hoe zorg je er nu voor dat je meer beweegt? In dit blog geven wij je 10 eenvoudige tips!

Waarom is het zo belangrijk om voldoende te bewegen?

Veel mensen beseffen zich niet hoe belangrijk het is om voldoende te bewegen. Te weinig bewegen wordt in verband gebracht met aandoeningen als kanker, hart- en vaatziekten, diabetes, dementie en depressie [1]. Voldoende beweging zorgt er dus voor dat je langer leeft! Ook verbrand je meer calorieën tijdens het bewegen, waardoor je meer gewicht verliest. Als je voldoende beweegt, heb je ook meer energie, voel je je fitter en zit je lekkerder in je vel!

  1. Laat de auto staan en pak de fiets. Of ga lopen!
  2. Verras je collega’s wat vaker met een kopje koffie. Zo zet je toch weer wat extra stappen.
  3. Pak de trap in plaats van de lift. En ren nog een paar keer extra op en neer of doe tegelijkertijd wat oefeningen.
  4. Ga elke dag een rondje wandelen in een park of natuurgebied. Zo komt je hoofd ook meteen helemaal tot rust.
  5. Speel met je kinderen of kinderen van je familieleden. Til ze op, trap een balletje of klim in een boom.
  6. Doe een dansje. Dit vrolijkt je meteen helemaal op.
  7. Beweeg meer als je achter je bureau zit. Werk aan een staand bureau, gebruik een bureau fiets of span af en toe je buik- en bilspieren aan. Je kunt ook deze kantoor oefeningen eens proberen.
  8. Ga direct na het opstaan een rondje hardlopen. Je begint de dag dan fit en fris en je ochtendhumeur verdwijnt als sneeuw voor de zon.
  9. Doe dagelijks een yogasessie. Zo beweeg je meer, word je leniger en zit je lekkerder in je vel.
  10. Nodig je vrienden uit om een middag te zwemmen, een klimwand te beklimmen of een rondje te wandelen. Veel gezonder dan een terrasje pakken!

Gedragsverandering

Voldoende bewegen is dus eigenlijk een kwestie van het veranderen van je gedrag. Je hoeft er vrijwel geen extra tijd voor vrij te maken, maar je moet wel je dagelijkse bezigheden iets veranderen. Gedragsverandering is nog niet zo makkelijk. Je maakt het eenvoudiger door je gedrag stapje voor stapje te veranderen. Kies dus eerst een van de bovenstaande tips en pas dit toe in je dagelijks leven. Zodra je hieraan gewend bent, kun je verder met de volgende tip.

Ook is het belangrijk dat je leert genieten van beweging. Bewegen is leuk, je voelt je fitter en vrolijker en je krijgt een goed gevoel over jezelf! Veel beter dan lui zijn, toch?

Bronnen:

[1] https://www.bewegenismedicijn.nl/files/downloads/4._het_belang_van_bewegen_voor_de_gezondheid_-_2009.pdf

Lees verder: 3 krachttraining oefeningen die je achter je bureau kunt uitvoeren ->

Wij vinden dat elke vrouw de juiste info verdient waarmee ze echt resultaat gaat behalen. Met onze magazines en e-books krijg jij alle info & motivatie die je nodig hebt!

   

Dit pakket is hét leukste en meest inspirerende pakket voor vrouwelijke krachtsporters!

No-nonsense info over krachttraining, voeding, herstel en mindset, zodat jij je krachten nog meer kunt versterken.

KVV Magazine

KVV is hét digitale magazine voor de vrouwelijke krachtsporter. Het magazine staat boordevol informatie over krachttraining, voeding en herstel, inspirerende verhalen van andere krachtsporters, lekkere recepten voor meer kracht en motivatie tips. In elke editie vind je ook een trainingsschema en een weekmenu. Met dit tijdschrift willen we zowel de startende als de gevorderde krachtsporter informeren, inspireren en motiveren. Ons digitale magazine kun je met je telefoon overal mee naar toe nemen. Ontdek alles op het gebied van krachttraining en geef je motivatie een boost!

     

E-book 'Hoe bevorder je spiergroei?'

In het e-book ‘Hoe bevorder je spiergroei?’ (80 pagina’s) leer je hoe je jouw leefstijl aanpast om spiergroei te bevorderen. We gaan het onder andere hebben over training, voeding en spierherstel. Aan het einde van elk hoofdstuk vind je een oefening waarmee je alle info direct in de praktijk kunt brengen.

36.85 22.50IN WINKELMAND

Must Read

close-link